PADOMI PROFESIONĀĻIEM
Šis starptautiskais bestsellers, ko sarakstījis Deivids Alens, tika publicēts pirms dažiem gadiem (2001. gadā Amerikas Savienotajās Valstīs un 2008. gadā Francijā). Tas joprojām ir piemērots un iedvesmojošs, jo metode ir vienkārša, visaptveroša un pragmatiska.
DARBA TELPU PĀRKĀRTOŠANA
Papīru kaudzes, mapes un vēstules, kas krājas uz mūsu galdiem, traucē un novērš uzmanību pat tad, ja mēs tās nepamanām. Fiziskās telpas sakārtošana palīdz sakārtot arī prātu. Lai ieviestu šo metodi, ir svarīgi atvēlēt laiku uzkopšanai, mapju sakārtošanai, pareizā aprīkojuma sagādāšanai un piemērotākās šķirošanas sistēmas noteikšanai.
"PRĀTS KĀ ŪDENS"
E-pasta ziņojumi, tālruņa ziņojumi, sapulces un tikšanās reizes rada nepārtrauktu pieprasījumu un informācijas straumi, bet apstrādes laiks un resursi paliek nemainīgi. Mūsu smadzenes ir pārpilnas ar darāmo darbu sarakstiem un nepabeigtiem uzdevumiem, kurus Deivids Alens dēvē par "atvērtajām cilpām". Tie mūs nomāc, rada stresu un monopolizē resursus, ko varētu izmantot uzdevumu izpildei.
Viens no galvenajiem mērķa sasniegšanas principiem ir atzīmēt visu, kas jūs nomāc, piefiksēt visus uzdevumus – mazus, lielus, personiskus un profesionālus, steidzamus un visus pārējos – un ievietot tos uzticamā ārējā atmiņā: uz papīra lapas, kur atzīmējat darāmo, katram uzdevumam veltot vienu lapu.
DARBĪBU PĀRVALDĪBA
Kad dati ievadīti, tie ir jāprecizē un jānosaka to apstrādes veids. Piedāvātās metodes pamats ir šāds: nosakiet nākamo veicamo darbību, izveidojiet projektus, regulāri pārskatiet savus sarakstus un, visbeidzot, rīkojieties. Daži vienkārši padomi patiešām var mainīt jūsu dzīvi:
Ķerieties pie darbiem pēc kārtas, sākot no pirmā. Vislabākais veids, kā dažus uzdevumus atstāt vēlākam, ir tos risināt pēc prioritātes, steidzamības vai ieinteresētības.
Nekad neko nelieciet atpakaļ iesūtnē.
Vienmēr nosakiet nākamo fizisko darbību, kas jāveic, lai tiktu galā ar uzdevumu. Noorganizēt pirmo darba nedēļu pēc vasaras atvaļinājuma nav uzdevums. Toties zvans rīkotājdirektora asistentam vai numura iepriekšēja rezervēšana ir konkrētas darbības, kas ļauj virzīties uz priekšu.
Mūsu iecienītākais padoms ir 2 minūšu likums. Ja kaut kā paveikšanai nepieciešamas mazāk nekā divas minūtes, tad izdariet to uzreiz, pat ja tas nav steidzami. Šis vienkāršais padoms var mainīt to, kā jūs strādājat, un ļaut ietaupīt daudz laika.
IZMANTOJOT ŠO MĒRĶA SASNIEGŠANAS METODI, JUMS PALĪDZĒS SCRIBZEE®!
Dienas plānošana atbilstoši darba kārtībai: iepriekšējā dienā vai no rīta uz papīra lapas piezīmju grāmatiņā pierakstiet visas darbības, kuras esat nolēmis veikt dienas laikā. Uzrakstiet uz lapas datumu un noskenējiet to ar SCRIBZEE®, lai varētu apskatīt jebkurā vietā un laikā.
Neesiet pārlieku ambiciozs, izveidojiet sev reālistisku un sasniedzamu uzdevumu sarakstu, kas dienas beigās ļaus saprast, cik efektīvs bijāt. Mērķis ir sekmīgi izpildīt visus dienas uzdevumus. Nav nekā sliktāka par nepabeigtu darbu atlikšanu. Tomēr, ja tā notiek, pajautājiet sev: vai manis uzskaitītie uzdevumi patiešām bija konkrētas darbības, nevis mazi projekti, kas patiesībā ietver vairākas darbības?
Aiziet, rīt būs jauna diena!